måndag, december 08, 2008

GAsellsheet.pdf

Kom inte på någon bra rubrik, så vad gör man? Jo, kollar random öppet dokument på taskbaren. Tadaa. Rubrik skapad.

Träffade världens goaste unge i lördags. Han bara växer och växer, min lilla brorson. Busar, springer, visar, hoppar, spexar. En liten teaterapa när farbror kommer på besök. Han har fått ett helt eget, stort rum nu när hans föräldrar flyttat ut söder om söder. Otroligt hus de köpt. Ett suteränghus som ligger precis invid vattnet med en 26kvm stor balkong som vetter ned mot sluttningen. Kommer nog spendera några kvällar där under semestern i sommar. Måste ändå få säga att det är så underbart skönt att de bor nära mig ändå. En gammal arbetskollega får nästan aldrig träffa sin brorson eftersom de bor uppe i Norrland. Tror jag. Mitt minne suger, så jag kan ha väldigt fel, men det känns så. Kontentan var att de bodde långt bort vilket inte min bror och hans familj gör. Det är najs. Sådant gillar vi.

Efter middag, cappuccino och cigg så åkte jag till Ekerö och spenderade kvällen hos Mats med hans nyinköpa rockband worldtour eller vad det heter. Gitarr och trummor och en helkul kväll. Är fasiken litet beroendeframkallande det där spelet. Blir rätt sugen på att skaffa det själv. Rätt dumt egentligen... borde jag inte ta tag i mitt egna gitarrspelande istället för att lära mig spela låtsasgitarr på Xboxen? I helgen kanske det blir ett sådant party hemma hos mig. Skulle vara kul. Rocka loss på grannarna litet.

Mor & Far verkar ha det bra i Thailand i alla fall. De var inte imponerade av Phuket, men vem blir det? Trött utnärd turistattraktion i Thailand...

- Spongen

Inga kommentarer: