måndag, december 01, 2008

Ice keeps falling on my head.

Helgen förflöt på bra. För första gången (vet inte om det är EVER, men det är en ganska ovanlig företeelse) så var jag på kalas hos min kollega, där det fanns FLER tjejer än killar. Det var fyra killar på sju tjejer eller något sådär helt crazy. Fantastiskt. Helt fantastiskt. Söndagen spenderades med Xbox, glögg, pepparkaka, russin, sötmandel och en Joacim. Gears of War två. Skall spelas klart i kväll. Roliga grejer, detta.

För övrigt, KAN folk bli mer irriterande på tunnelbanan? Börjar bra med ett vagnfel så fort jag klivit på tuben. Stående tio minuter i en fullpackad vagn. Byte Fridhemsplan. Knökfullt i vagnen och folk ska av, däribland jag. Känner något/någon som trycker på väskan som hänger vid ryggslutet och "vill förbi", trots att jag ska av själv och det skulle ungefär tre fjärdedelar också. "Ursäkta?" säger en halvt irriterad röst, som om jag vore en jävla zombie som inte kan röra mig framåt tillsammans med resten av massan i detta jävla robotland, eller att hon är rädd för att inte komma av. Får ett steg framåt och jag kan faktiskt börja röra mig mot ugången då jag hör en annan röst: "Han ska nog också av här." Jag vill verkligen vända mig om och förverkliga uttrycket "...".

- Spongen

Inga kommentarer: