onsdag, februari 25, 2009

IPRED1 is done.

Då blev det klart. Ipred1 blev genomröstat. Läs mer på Rick Falkvinges blogg. Nu är det bara vänta på att kravbreven dimper ned då exempel skall statueras. Det är inte ofta jag bryr mig om politik, men just angående IPRED och Pirate Bay-rättegången och saker däromkring är onekligen någonting jag brinner för. Att censurera internet och göra skivbolagsjättar till privatpolis är i min mening att kränka den personliga integriteten, och det är någonting jag verkligen inte tycker om.

Kan nästan garantera att om jag som privatperson och upphovsrättshavare av ett verk, skulle ta mig till domstol för att försöka skaffa fram en adressuppgift via domstolen från ett IP-nummer som tankat min låt, inte skulle få det även om andra skivbolagsjättarnas advokater skulle få det just bara för att dem har ordentligt betalda advokater, då jävlar ska det ta hus i helvete. Fy fan, är det enda jag kan säga. Jag är enkelt sagt riktigt jävla förbannad. Tur att jag ska gymma i dag. Får ta ut min ilska på oskyldiga hantlar.

- Spongen

Inga kommentarer: