tisdag, februari 17, 2009

Shaolin Kung-Fu. Och ont i röven.

I går kväll var jag, bror och min far i väg på Cirkus och kollade på Shaolin-munkar som utövade kung-fu. Oerhört häftig show, må jag säga. Sjukt vad dem är duktiga, men det är inte så konstigt med tanke på killen på sju år som hoppade, snurrade och gjorde inte det ena och det andra. Lägg på femton år på det, så förstår jag att de vuxna killarna är som dem är. Det häftigaste med showen var en mot en-momenten, med riktigt häftig koreografi och riktigt snabba reflexer blandat med en fantastisk uppvisning. En annan del, den som jag personligen tyckte var häftigast, var när en av munkarna använde en synål för att ha hål på en ballong. Bakom en glasskiva på 1 cm. What the... ? Hur fan lyckas man kasta en synål genom en glasruta så att en ballong spräcks? Förvisso tog det fyra försök, men på fjärde small det. Visst, folk kan tänka sig att det är fake, men icke då. Dem gick ut till publiken med glasskivan och ballongen, några tog på den, knackade m.m. Det var riktigt glas. Sedan drogs en smal kedja genom hålet där nålen gått genom, för att visa var. Riktigt ballt :)

Väl hemma så kände jag för att ta en joggingtur efter helgens slappande, vilket var både bra och dåligt. Joggingturen kändes bra, men vid slutspurten hem (brukar försöka spurta sista sträckan hem), så vid de sista fyra, fem stegen så small det till. I röven. Ok, inte så som ni tänkte nu kanske, men min skinkmuskel gav sig till minnes, och jävlar vad ont i skinkan jag har i dag. Går som en kvinna (eller man, förvisso) som träffat en alldeles för välhängd som inte vill göra det "The Ordinary Way." I kvinnans fall. I mannens fall är det ganska ordinärt. Antar jag. Jisses.

- Spongen

Inga kommentarer: