onsdag, februari 04, 2009

Oväntad sovmorgon.

Vaknade i morse, otroligt trött och med en enveten huvudvärk. Vände på kroppen i sängen, somnade om efter jag satt larmet på trettio minuter senare för att se hur det kändes då, men det var inget vidare. Början till migrän tro? Konstigt, det har kommit rätt ofta nu... I alla fall, tog en Diprafolac eller vad det heter, någon slags migränmedicin som är starkare än vanlig ipren (vilket jag också tog) smsade en kollega och vände om igen. Gick upp runt kvart över nio, huvudvärken satt i, men inte lika farlig. Klädde på, vred om lås och gick mot tuben. Väl vid Fridhemsplan såg jag en tjej där som jag misstänkte var runt tolv, tretton år. Döm min förvåning när sagda tjej vänder sig om och ser typ ut att vara... tjugoplus. Eeeh? Bakifrån såg hon skitliten ut, kort och spänstig med en stor, tjock dunjacka. Men i ansiktet (förvisso väldigt mkt smink, men ändå) såg hon lätt ut att vara över tjugo, med råge. Det var helt bisarrt. Väl framme på jobbet åkte Spotify på, med Winnerbäcks ljuva stämma vaggandes mitt huvud till ro.

- Spongen

1 kommentar:

Elak sa...

Två resor är det min vän. Thailand om två månader. Australien om 100 år (läs 10 månader). Så den sista räknas nästan inte än. ;)

Cert har jag. Och ska uppdatera det i Thailand. Hoppas jag. Har du också det?