tisdag, februari 03, 2009

Ylande Pelle.

Nu måste jag få berätta om något av det sjukaste jag vart med om hände.

Jag satt på kontoret och jobbade, när någon knackade på fönstret bakom min kollega Pelle. Jag tittar upp, och får se en kille som vinkar. Tänker "fan vad jag känner igen honom. Ska jag känna honom?" Jag ser ut som ett frågetecken som för att förmedla "Eeeeh... Jaha ...?" så börjar han gestikulera mot Pelle framför mig och visar som en på en skylt med fingrarna genom att göra en rektangulär form. Jag börjar tänka i banor som "har han blivit utelåst och glömt kortet eller vad?" varpå Pelle börjar få upp uppmärksamheten på att jag gestikulerar till någon utanför. Han vänder sig om, tittar ut och han börjar gestikulera igen. Pelle vänder sig om och jag frågar "Vad vill han tro?", "Ingen aning" svarar Pelle. Han börjar då gestikulera mot entrén och vi tänker att "Aja, någon på en mediebyrå som vill in." Så Pelle går bort mot entrén och jag strax efter. Väl där öppnar han dörren, och killen stoppar in huvudet och säger:
"Pelle?"
"Ja?" svarar min kollega.
"Nej, nej. Jag är Pelle."
"Öh... Okej."
"Ja. Varför står det Howli'n Pelle på den där lappen?"
"Öh... Nej det är inte jag som gjort den där. Det är en gammal arbetskamrat till mig gjort den för länge sedan."
"Nej för det är jag som är Howlin Pelle."
"Ehm... Jaha."
Han småskrattar och säger då: "Ja.. så jag bara undrade."
Varpå han vänder på klacken och går, och Pelle vänder sig om väldigt konfunderad. Så jag kläcker ur mig: "Vafan... Det var ju Howlin Pelle från The Hives" och vi börjar sedan diskutera om hela grejen, och att han måste trott att min kollega var en galen fanatiker men som i själva verket inte visste vem han var för fem öre. Det, är humor det. Bra start på början av dagen om inte annat xD

- Spongen

Inga kommentarer: