torsdag, februari 12, 2009

Nyskyltad T-Central och vispgrädde.

T-Centralen verkar ha fått fina, nya skyltar. Var på tiden. Kom inte ihåg hur de gamla såg ut, men de nya var i alla fall snygga, med både svensk och engelsk text.

Men så till dagens weird: En till synes ganska smal kille på tunnelbanan stod framför mig, med en stor väska och någorlunda svettig, samt en liten tetra vispgrädde i handen. Börjar fundera litet och drar slutsatsen att han således måste ha varit och tränat, då han såg stressad ut och svettades, vilket jag antog var eftersvettningar som man lätt kan få när man duschat varmt efter ett hårt konditions- eller träningspass. Hmm. En tanke slår mig (nej, det gjorde inte ont) att undrar om han köpt den där till någonting han skall göra under dagen, eller dricka den som en slags "gainer" efter träningen? Står och filurar en minut eller två, då killen börjar riva av toppen på sin gräddförpackning. The Triple Dot. (...) Vad fan... ? Snubben börjar dricka ur sin vispgräddstetra, och låter nöjt: "Aah" efteråt. Oooookej. Visst vet jag att det är bra att få i sig någonting efter träning, men det skall vara snabba kolhydrater, eventuellt protein, för att hjälpa kolhydraterna ut i musklerna. Men... vispgrädde!? Det trodde jag folk bara drack rent på fester efter påtryckning av åtta andra.

- Spongen

1 kommentar:

Jocke sa...

Det var faktiskt matlagningsgrädde jag drack ;P