torsdag, maj 18, 2006

It'll be okay.

Idag har varit en händelserik dag. Började arbetet som vanligt klockan sex. Mot dagens slut, runtomkring två - halv tre, så drog jag årets vurpa. Malin, en kollega, hade lagt ned plastpåsen som bananerna i packade i för hon skulle använda banankartongerna till något, och stod ute på lagret och gjorde detta. Givetsvis ska Marcus ringa ett samtal, men kommer på att han måste kolla något ute i butiken. Ska runda buren där Malin står och håller på att fixa, och swoosch, man kör en praktvurpa på den där jävla påsen som är blöt av kondens från bananerna. Plast + Vatten + stengolv = HALT! Drar i höften så det knakar i hela kroppen, knäet och armen. Skönt värre. Lite omtöcknad ställer jag mig upp och Malin garvar arslet av sig. I början kändes det inte så farligt, men nu alltmer tiden går, desto ondare gör skiten. Började få känningar redan efter någon timma sådär, men satan vad ont det gör om man ska lyfta något eller liksom... sätter press på högra höftbenet. Knäet gör ont om jag böjer mig, och vänstersidan på ryggslutet har börjat värka. Hurra! Min första arbetsskada? Nja, nog min första FYSISKA. Förutom dem obligatoriska riv och skrapsåren man får. Hoppas det går över tills imorgon, annars blir det en LÅNG dag för mig...

Nu har jag precis ätit middag (när jag skriver detta). Flingor med fil och rostad macka. Brödrosten försökte jag ställa in under trappan, innan jag kom på mig själv. Haha. Om man tänker på annat när man ska gör en viss sak, så kan fan vad som helst hända har jag märkt. Nåja... ska nog lägga mig i sängen och försöka ta igen mig lite, ville bara blogga lite om min misär. What can I say? Life sucks, then you die.
Kanske Jocke vill fika? Får se om jag orkar... ^_^
- Spongen

Inga kommentarer: