onsdag, maj 17, 2006

Know.

Nu händer det saker. Idag har jag uträttat många ärenden. Övningskörde på morgonen, tränade cirkulationsplatser. Körkortet känns faktiskt som en realistisk sak att kunna införskaffa inom en relativt snar framtid. Sedan träffade jag far min och vi åkte till Mekonomen och inhandlade ett batteri och nytt signalhorn, samt lite annat smått och gått. Sedan bytte vi batteri och fixade upp det nya signalhornet intill sena kvällkvisten, sen blev det middag som jag fixade. Lövbiff med ugnsstekt potatis is teh shit. Med aioli. I am an aioli abuser.

Nästa projekt: Fixa rosten. Wille och Philip tittade förbi som hastigast på kvällskvisten förresten. Jag har även pratat med Stefan som eventuellt ska hjälpa till att serva bilen, samt att kolla på växelspaksknoppen som sitter löst. Får jag bukt med rosten, bilen servad och den ytliga rosted lagad kommer jag vara nöjd. Väldigt nöjd. Även då när körkortet ramlar in såklart...

Nu skrider dock tiden iväg och jag ska upp runt fem imorgon bitti, så det är väl sängdags snart. Annars så är det i princip vad jag pillat med hela dagen. Konstruktivt värre! Inget datorsittande alls. Vad händer? Ja, säg det...

Förresten så har Vägverket fruktansvärda vänttider på sina uppkörningar. Måste nog boka in en snart, annars så kommer jag nog aldrig få det där körkortet.
- Spongen

Inga kommentarer: