tisdag, maj 16, 2006

Strip my mind.

Satt precis och läste igen mig på Jockes blogg. Ett av hans inlägg, det som tituleras "Känslan av hopplöshet är oändlig medan drömmar och illusioner grusas". Jag sitter i samma sits, sitter och väntar på en förändring utan att göra något. Förhoppningsvis så kommer min framtid förgyllas av diverse saker. Jag har precis köpt en bil. Eventuellt efter sommaren så finns ett universitet öppet för mig, där jag kan utvecklas som person och sedan få ett arbete som jag kan trivas med. Jag försöker ta körkort, vilket jag hoppas kunna få innan sommaren så jag kan sladda med min nya bil. Även jag vill känna kärlek, på ett visst sätt. Jag är ganska knepig... jag vill ha flickvän, men ändå inte. Det känns som att man skulle behöva "ge upp" så mycket, då man ser andras relationer. "Vad ska du gröra ikväll? Jaha... hänga med tjejen...". Jag blir aldrig kär, och jag tror aldrig jag varit det. Möjligtvis förälskad, attraherad och sexuellt attraherad av någon. Men aldrig kär. Inte såvitt jag kan se det, så vad ska man göra? Antar att jag väntar på den där... Pang! Oj. Nu blev jag störtkär. Men det är ju ingen idé? Den dagen jag kanske skulle hamna i den situationen, är det antagligen i en tjej som alltid vill som det alltid vill, bara kamrater eller så är hon upptagen, eller så är jag väl inte rätt person för henne. Vilket jag inte verkar vara för någon. En tjej som jag ganska nyligen bekantat mig med verkade ha visat ganska stort intresse, och visst, jag kan erkänna att jag försöker visa ett intresse tillbaka. När jag dock försöker få ihop lite 1 on 1 tid, t.ex. en fika bara hon och jag, en bio, en middag... då kommer alltid "Ja, men [vän] kan ju följa med!". Alltid! Fast när vi annars träffas så är hon väldigt mysig och, öh, tillmötesgående och pratar gärna mycket och jag får intrycket av att hon kanske, trots alla odds, kanske är intresserad av mig på mer än bara ett kamratskapligt sätt. Men nu eftersom jag försöker få ihop oss att bara få sitta och prata och njuta av varandras sällskap, då tar hon alltid in en kamrat. Varför? Antar att det är för att hon bara vill vara kamrat, eftersom det är det vanliga scenariot. Hmm... Nu fick jag nog tankarna bekräftade ändå. MSN är the skit. Literally.

Annars så kommer jag även försöka slipa bort rost, grunda, använda primer och spackla samt använda massor av olika häftiga biluttryck för att fixa min nya bil. Ashäftigt! Dessutom ska jag nog skriva ihop ett ordentligt CV. Har inget sådant... så då måste man ha Microsoft Word! Hurra! Dags att söka...
- Spongen

Inga kommentarer: