lördag, november 22, 2008

B som i Box, B som i Bag, B som i Bag in Box.

After work i går. Igen. Som vanligt, är jag nästan frestad att skriva. Riktigt trevligt är det faktiskt att vara ute med mina kära kollegor. Fredagen vart i synnerhet en riktigt bra fredag. Långlunch med mina två kollegor av kvinnligt kön smo skulle köpa skor, vilket slutade i att jag inköpte mig ett par mörka skor från Hush Puppies som var lite rebatterade. Ganska fult att det blev jag som i slutändan köpte ett par skor eftersom jag inte ens var intresserad av att handla något, men se så det kan gå. Sedan vid fyratiden började vi hoppa loss. Hemmagjorda turkiskpepparshots (en kvarting vodka och en påse turkisk peppar), bag in box samt en guinness till mig som tjejerna var söta nog att köpa när de var i väg och handlade proviant, son en liten present. Vi småpratade och stojade fram till åttatiden då vi rörde oss vidare till the Saddle and the Sabre, ett ställe på tegnérgatan.

Var faktiskt riktigt skönt ställe, förutom att vi hade ett riktigt jävla riksmongo som satt vid bordet bakom oss och försökte väl typ, starta bråk, genom att stirra på oss, göra 'grimascher' om vi skrattade, vifta med armarna i ett dåligt försök att vara lustig. En annan kille från deras bord kom fram till vårat bord och sa något i stil med: "Bry er inte om killen som stirrar. Han är bara en jävla idiot, så skit i honom, okej?" Och visst gjorde vi det. Orka hålla på att bli "provocerad" av en full jävla mupp som tror han ska slåss. Nåja... Det blev öl, margarita som bara smakade tequila (det var typ som tequila med litet grön karamellfärg i princip) och white russians. Avvecklade oss strax innan tolv då jag på hemvägen får ett desperat sms av Tony om att jag ska komma till Bishops Arms och rädda honom från hans mor som enligt honom förfriskat sig för mycket. Inte så farligt när man väl var där tyckte jag. Vill dock inte veta hur det blev efter en utgång på Garbos däremot. Jag drog hem, Tony försökte i det sista övertala mig att följa med till Garbos, men med två timmar kvar till stängning, hundra spänn inträde, en mage som krävde mat, tröttheten och segheten övervann mitt sunda förnuft att gå dit, så jag gick hem.

I kväll blir det nog grannkalas. Får se hur det artar sig, det brukar alltid spåra. På ett eller annat sätt.

- Spongen

Inga kommentarer: