måndag, november 24, 2008

Stockholms Lokaltrafik.

Ja, nu kommer ett klagoinlägg till. På SL. Som vanligt, med all rätt. Dubbla inställda pendeltåg, vagnfel på blå och växelproblem på gröna. Visst är det underbart? Kan förstå att saker och ting går fel, men det gör det fan hela tiden på diverse linjer. Visst, det är snökaos o skit i dag så det finns ju förståelse, men ändå. Varje dag när man ska till jobbet är det någonting. Tacka vet jag i Japan, där den genomsnittsliga tiden som deras tåg kommer för sent är sju sekunder. Det, mina vänner, är effektivitet.

Angående snön så vill jag ut och bygga en snögrotta, ha snöbollskrig och göra en ängel i en alldeles för stor overall som håller mig varm men ändå genomblöt. Mula och ha snöbollskrig. Jag vill vara barn igen. Skulle jag göra dessa saker kommer nog tvångströjan snabbare är snabbt.

- Spongen

Inga kommentarer: