onsdag, november 26, 2008

Thailand is... no go!

Mina stackars föräldrar kommer inte iväg till Thailand än på ett tag... Tydligen har ett gäng demonstranter bestämt sig för att ta över flygplatserna i Thailand i protest mot regimen, då Thailands premiärminister skulle landa där i dag. Det har lamslagit Thailands alla flygförbindelser, så flyget till Thailand är således inställt. Eftersom jag skulle skjutsa mina föräldrar till Arlanda och hem så jobbade jag hemifrån på morgonen. Mor min ringde i morse och frågade om jag sett på nyheterna. Nej, det var ingenting jag har gjort, så hon berättade att deras flyg var inställt pga av något problem i Thailand. Som jag så skrev hade demonstranterna tagit över den nya flygplatsen i Thailand. De har två stycken, en gammal och en ny. Som jag förstått det nu i efterhand så skulle de reläa om alla planen till den gamla istället, men nu är demonstranterna på väg mot den också i hopp om att få omvärlden att få upp ögonen om hur illa folket i Thailand har det. Kul att de valde just i dag, och att premiärministern valde att flyga hem från Peru i dag... Så jävla typiskt att mina föräldrar ska råka ut för detta, då de verkligen sett fram mot denna resa. Alltid ska något hända dem när de planerar saker och ting... Så trist. Hade de åkt en dag tidigare så... De skulle ringa flygbolaget som de köpt genom och se om det fanns en lösning till det hela.

Nåja... Ramlade in på jobbet lagom till lunchtid och eftersom jag var uppe i morse så lär jag nog snart bli hungrig. Har även glömt berätta om min kära grannes bakhjulsdrivna BMW som fastnade på vår parkering i uppfarten till andra planet på vår parkering hemma. Haha. Efter en timmas jobb lyckades vi få loss bilen och han kunde åka och parkera på ett litet mer slätt ställe där det inte var lika snöigt. Stackarn... Allvädersdäck på en BMW är ingen höjdare att köra med i vinterväglag där det är halt som fan.

- Spongen

Inga kommentarer: