tisdag, november 04, 2008

Vicky Cristina Barcelona

Såg precis Vicky Cristina Barcelona på bio med Joacim, Cristopher och Per. Hade inga förväntningar på filmen, utan det blev mer ett infall på att jag följde med. Kan säga att jag inte är besviken över att jag följde med, för filmen var verkligen kanon! Långt över förväntningarna! Woody Allen har skapat en härligt atmosfärisk film med intressanta, bra karaktärer som lever ett sannerligen intressant liv och har en härlig syn på livet. I sommar kommer nog många plan gå till Spanien med hopp om att få uppleva någonting liknande... Jag självs kulle inte tacka nej till att få sitta i en prunkande trädgård, uppleva ett gott vin tillsammans med en gitarr, en god diskussion och bara... vara. Leva livet. Det är inte ofta jag känner så, men den filmen förmedlade en riktigt härlig känsla trots allt kaotiskt som hände i personernas tillvaro. En stark 4 / 5.

- Spongen

1 kommentar:

Jocke sa...

Ja, den var riktigt bra alltså :)