måndag, november 10, 2008

Jag talar ut...

Helgen förflöt mestadels i sängen. Försökte sova en hel del, låg och drog mig när jag väl vaknade till sena timmar. Nu är det måndag morgon och jag har lätt huvudvärk, litet yr och... ganska pigg. Kunde inte riktigt somna i går så jag är således trött. Min granne har tydligen bestämt sig för att sitta knäpptyst hela dagarna, men så fort jag ska sova, då börjar han gå omkring, dra stolar och låta så att precis när man skall somna så rycker man till och vaknar upp. Aja... Inte så att jag är bitter, men det är att han alltid lyckas så olägligt. Som i torsdags, efter jag haft migrän i två dagar och jag skall försöka sova. Det var inget pokerspelande utan playstationspelande som hade föranlett utropen, dunsen med fötterna när man antagligen missat ett nära mål och tjutandet "Wooooooh!!!!" när man antagligen gjort ett snyggt mål eller precis missat ett. Vill ju inte låta herrarna inte få ha polare hemma, men en torsdag, 04.45 hade jag tappat allt tålamod och gick upp och sa till dem. Snällt. Tror jag. Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg, för jag var så jävla trött, snurrig, ont i huvudet och bara less på att inte kunna somna. Nåja... Följden blev att jag somnade runt 05.00 på morgonen och jag var inte pigg när larmet ringde 07.30. Huvudvärken var tillbaka, fast inte riktigt i migränform, men efter litet överläggande med min chef så var det lika bra att jag stannade hemma och tog igen mig så "blir det riktigt bra på måndag" istället. Och ja, nu är det måndag, det är bättre, men inte riktigt bra. Shit happends.


- Spongen

Inga kommentarer: