måndag, november 03, 2008

Ammoniaklukten är tät i duggregnet

Jag tror vissa människor har dödslängtan. Cyklister i synnerhet. Jag har tagit upp fenomenet förr, men i dag var verkligen exceptionellt vad dum i hela jävla huvudet cyklister kan vara. Utanför mig finns en t-korsning som brukar vara ganska livlig på morgonen. Det är rött för ena riktningen och grönt för dem i motsatta filen. Alla bilar har stannat för dem som precis fick rött, och det börjar röra på sig i den motsatta filen, vissa ska rakt fram, vissa ska svänga. En pickis i den motsatta filen tutar vilt då en cyklist, till synes helt oberörd, passerar det röda ljuset, rakt ut i korsningen och ser HELT oberörd ut att han nästan blivit påkörd av en svängande bil som börjat tuta frenetiskt. Mållös står jag med princip hängande haka och undrar vad fan personen tänker när man gör så. Han skulle ju lika gärna kunnat fara och flugit över motorhuven, spräckt skallen och skapat ett oerhört kabalik. Men nej då. Rakt ut i korsningen utan att se sig om i full fart utan att ens se sig om, ögonen rakt stirrande framåt och inte en min rördes under hela jävla färden över korsningen. Bryr han sig så litet om livet kan han lika gärna gå hem och vässa kniven på sin handled. Idiot...


- Spongen

Inga kommentarer: