torsdag, november 27, 2008

Saxat från Joacim. Jag är inte svensk.

Saxat direkt från Joacims blogg:

Eftersom Mackan - med all rätt - räknar med att detta dyker upp måste jag berätta om i går: Marcus och jag sitter utanför ett ställe (ja, ute) på Kammakargatan med varsin öl och cigarett när Robert Broberg dyker upp med kvinnligt sällskap går in på stället.

. Kolla, det är Robban Broberg, säger jag.
- Vem?
- Robert Broberg!
- Ok.. Är det någon gammal kollega eller nåt eller?
- Uhm... Nej. Artisten... Du vet, han som gjort "Öken"?
- Eh va?
- Men skojar du eller?? Målarrock? Hejda mig? Båtlåt? VATTEN??
- Vadå vatten?
- Vatten, stan är full av vatten, börjar jag sjunga medan Mackan ser ut som ett frågetecken.
- Du, den har jag aldrig hört! Utom möjligen om/när du sjungit den på fyllan.
- ... Du är fanimig inte svensk!

Inga kommentarer: