måndag, november 03, 2008

Stockholmsspelet & Little Santa yo'!

Vad har hänt i helgen då? Inte speciellt super mycket, men det blev sena sovmorgnar pga sena nätter. I fredags var jag bara hemma och tog det lugnt. Satt och snacka lite skit med Foad, segade framför datorn och avnjöt några avsnitt Family Guy, som jag för övrigt börjat älska. Lördagen fördrevs först hemma hos Johan med brädspelet Stockholmsspelet ... Vilket skitspel! Sämsta tänkbara skit jag lirat på länge! Ursäkta svenskan, men dels är jag alldeles kass på Stockholm, men det var inkonsekvent med frågeställningar, luddiga över hur de ville ha svaren och bara allmänt tråkigt. Nej, tacka vet jag spel som Trivial Pursuit, Rappakalja och Pictionary. Det är grejer det! Typ.


Söndagen spenderades efter att jag sovit till klockan två på eftermiddagen hemma hos brodern och hans familj. Till mitt försvar kan jag säga att jagk om hem klockan halv sju på söndagmorgonen. Busade med min brorson hela eftermiddagen, åkte kana, sparka boll, kasta boll, springa runt bordet... Ja, allt möjligt. Otroligt vad energi den lille killen har, men det är så underbart att se. Fick även bada litet med han vilket var riktigt kul, få plaska omkring i vattnet. Han börjar nog vänja sig litet vid mig, för jag fick t.o.m. en kram innan han skulle gå lägga sig! Meeeen jag kramade inte riktigt tillbaka, dumt nog, för jag tänkte lyfta upp honom och ge han en ordentlig kram men det ville sig inte. Nåja. Får stjäla en kram på hans nivå nästa gång istället.


Min brända knoge värker och den har börjat se konstig ut efter att jag försökte göra rent såret häromdagen. Typ.. kletigt och skit. Blä. Ska inte gräva ned mig i detaljer över hur det ser ut, men tja, det värker i alla fall och ser väl mindre smakligt ut. Men det läker. Tror jag. Det ska väl göra ont när det läker, så man vet att det läker?


- Spongen

Inga kommentarer: