torsdag, januari 29, 2009

Föräldrar, dem är bra att ha.

Försökte styra en liten after work i går som inte riktigt blev av, men ändå blev det fast på ett annat sätt. Först skulle jag träffat Mats på en öl om han orkade, men han började klaga på otrevliga busschaufförer och lät (som vanligt) gnällig på att behöva göra någonting socialt utanför Ekerös gränser. Joacim, som jag bjudit in dagen innan, hade tydligen gjort upp planer innan men glömt att han sagt att han skulle med på något vänster. Förstår inte riktigt hur det gick till, för när jag sade i tisdags på telefon att "jag och Mats ska ta en öl på Bishops och du är mer än välkommen" och får svaret "det låter som en riktigt trevlig idé" så tar man det som att "Javisst, jag kommer." Men men...

Efter mycket om och men, när jag berättade för Mats att inte Jocke skulle med, så började han trilskas. Jag hade tänkt handla med mina kära föräldrar som skulle storhandla innan i närheten av mig, men tänkt skippa det för att ta en öl. Men men, med både en väldigt tveksam Mats och ingen Jocke sket jag i det hela.

Köpte således några goda Guinness och Hoegaarden på bolaget istället. Hela grejen med att jag ville ut från första början var att jag ville dricka Guinness från fat, då det är mkt godare än på burk. Nåväl. Efter litet planerade under dagen så slutade kvällen med att jag tog skjuts av mina föräldrar ut till Ekerö, drack öl och spelade GH hemma hos Mats istället. Var i ett desperat behov av umgänge av något slag också, då jag spenderade hela helgen hemma. Trevligt var det i alla fall. Även om stackarna på ön verkligen behöver komma över sin komplexa rädsla över att göra saker bortanför ön. Med hjälp av lite puppyeyes via telefon så lyckades jag få min far att köra hem mig vid kvart i elva. Stackaren lär väl vara helt död i dag på jobbet. Tihi.

- Spongen

Inga kommentarer: