torsdag, januari 15, 2009

Jensens Craphouse, som mannen sa.

Ja, vi tog en middag i går på Jensens för att fira undertecknad. Jag och Joacim, följt av Fanny som kom litet senare. Meeeen för att göra en lång historia kort så var det ingen höjdare och jag lär nog inte återkomma till Jensens. Folk som kom efter oss hann få in hela sin middag med förrätt, huvudrätt och efterrätt, samt att de hann t.o.m. betala innan vi fick vår mat.

För det första tog det en och en halv timme innan vi fick vår varmrätt efter att vår förrätt burits in. Chefsvärdinnan När den väl slukats så tog det ytterligare servitriserna/servitörerna strax över en timma att ens bära bort tallrikarna eller visa något som helst intresse, och det först efter förfrågan om "ursäkta, men dessert...", eftersom jag hade valt en BBQ-meny (trerätters), då först kom "Ska jag ta undan dem där?" följt av "Ja, tack" från min sida. Fanny och Joacim, som var ute och rökte, blev oerhört förvånade över att våra tallrikar var borta (men allt annat stod kvar, brödkorgar, tomma glas etc. Reds anm.). Berättade att jag frågade om dessert och först då verkade killen ha hajat.

Chefsvärdinnan, som för övrigt tog hand om vår beställning från början, gjorde ett uselt jobb, då vi som satt där vi satt längst in, jag, Joacim, Fanny samt ett par på ett bord bredvid oss, fick i min mening rätt kass service. Inte direkt att stället var packat, så det var bara usel service. Det roliga är att till slut tog servitören hand om de bredvid oss, men gav blanka fan i oss efter en lång stunds väntan. De bredvid lättade på några suckar och näpna uttryck som "Jaha?" "Nähä" när de inte blev uppmärksammade ett flertal gånger. Inte så att de inte gick förbi, för det gjorde servitörerna, bara det att ingen verkade ens se att vi ätit klart, druckit upp eller någonting alls. Inte ens en fråga om vi ville ha något mer att dricka, trots tomma glas sedan två timmar. Det kom en person och frågade under den drygt tre timslånga vistelse vi var där, som lätt skulle ha kunnat kortats till typ en och en halv. Hm. Aja, skitsamma... Det blev ingen dricks i alla fall och allmänt sura miner vilket var väldigt trist dagen till ära. Summan var att blev en rätt kass middag både service och smakväg, då när väl maten kom in så smakade köttet ingen höjdare. Apelsinsorbeten var väl det enda som smakade sådär extra gott.

Överlag var det däremot en trevlig kväll, men det är som Joacim skrev i sin egna blogg, det var inte tack vare Jensens, utan sällskapet och samtalsämnena. Men det får väl ändå ses som en bra födelsedag, förutom den undan tryckta ångesten över att bli gammal. Tror jag lyckades väl, då Joacim skrev att jag verkade ta det bra. Tihi.

- Spongen

Inga kommentarer: