onsdag, januari 14, 2009

Ångest.

Fan, jag har känt en konstig känsla hela dagen... kan nog mest beskrivas som ångest. Ingenting jag aktivt besväras av, men det finns en rastlöshet, tryck över bröstet och bara... känns konstigt, fel. Jag tror det har att göra med att jag fyller år, men jag vet inte. Jag tror det. Det BÖR vara det. Tror jag först nu insett hur mycket av mitt liv som egentligen redan gått, hur mycket jag inte gjort, hur mycket jag borde gjort. Insikten tar andan ur en, men samtidigt inte. Jag är glad att leva, har många kamrater som betyder otroligt mycket för mig, roliga kollegor och ett stimulerande arbete (till och från ;)), men att tänka på hur grannbarnen man sett som små knoddar är tonåringar som häver med största sannolikhet sprit, gamla barndomsvänner som blivit tjugotre, tjugofyra och tjugofem år gamla får en att känna sig... gammal. Tror jag har något slags mittlivskris. Den ska väl komma först vid trettio? Tror jag har min nu. I dag. Jobbigt värre, faktiskt :P

- Spongen

Inga kommentarer: