onsdag, juni 04, 2008

Chicken homeless, någon?

Nu på lunchen, eller, snarare efter att jag ätit klart, så tog jag min resterande lunchrast vid fontänen på sergels. Väl där satte jag mig bredvid en äldre herre som såg ganska hemlös ut (tror inte han var det dock). Sedan började det dofta ganska ... udda. Min stilla hjärna tänkte ganska rappt att det var den äldre herren som kanske har lite inkontinensproblem. Men när då den västburna vinden slår mig i ansiktet vänder jag mig tillika västerut och ser en kille sitta och käka en Chicken Gourmet från McDonalds. Döm ändå av min förvåning att någonting kan dofta så unket kan komma från McDonalds. Antar att blöt sallad och dressing inte är en bra blandning ute i sommarhettan. Det luktade verkligen... gammal, blöt urin. Tror inte jag kommer med det minnet kunna äta en Chicken Gourmet-meny med gott samvete.


- Spongen

Inga kommentarer: