söndag, juni 08, 2008

En dams sista sång

Lördagen blev trevlig med öl och prat sent inpå natten. Dagen efter drog jag till Mats och spenderade större av dagen där, sen drog jag hem vid åtta på kvällen. Väl hemma hade en granne lite fest (för ovanlighetens skull :) men jag gick in. Ville duscha och försöka komma ikapp lite. En dryg timma senare ramlade Oscar och hans kamrater hem och efter en övertalning på "Ska du inte ha en bärs?" "Haha, nej du, idag får jag säga nej." ... Sagt och gjort, jag gick in och öppnade en öl ändå trots bakis sedan två dagar tillbaka, haha. Snackade lite skit med hans polare och det slutade med att vi alla satt hos den nyinflyttade grannen som hade lite fest med sina kompisar. Oscar och hans polare drog till stan med försök att få med mig, men jag tackade och avböjde till kommentarer som "Kvinna!" och så vidare. But I've had worse! ;) Satt i alla fall kvar hos Josefin (nyinflyttade grannen) och hennes kompisar och snacka skit till drygt två på morgonen, sedan gick jag och kvartade.

Vid en liten fotnot så fick vårt hus vårt första polisbesök. Tydligen uppskattade inte grannarna på andra sidan att Oscar drog ut sin feta högtalare och spelade "Jag hoppar i säng med min lärare" på en ganska diskutabel nivå. Vi misstänkte skarpt att det var tanten som bodde HÖGST UPP i ett av husen som var ut och tittade genom gardinerna ett antal gånger genom sin inglasade balkong och fönster. Jag menar, seriöst... Sluta hålla på sitta med ett stetoskop riktat ned mot oss. Släck och gå lägg dig istället för att "oj nu håller dom fortfarande på ja detta går inte. Dem spelade musik som gjorde att jag inte kunde sova, men nu när musiken är avstängd och vi bara pratar, ja då är jag vaken ändå och tittar så dem sköter sig." Orkar inte med sådant folk :/ Nåväl. Oscar hade ändå stängt av musiken en dryg kvart innan poliskvinnan dök upp. Hon var väl schysst sådär och sa "Ja, vi hade fått ett larm här om hög musik och grejer men jag hör ju att ni stängt av så vi ville bara påpeka att nu har vi varit här, så ha en fortsatt trevlig kväll." Måste vara så trist för poliser att göra sådana här "utryckningar". Har man inget bättre för sig en lördag än att behöva åka på festklagelser? Stackare :(

- Spongen

Inga kommentarer: