torsdag, juni 05, 2008

En sol gömmer sig där bakom himlen.

Stressig morgon! När jag kom till jobbet blev vi informerade att vi tydligen skulle vara klara med hela flytten direkt på morgonen och inte till klockan 12 som vi fått information om. Sagt och gjort så började vi springa som galna iglar och packade allting på kontoret och märkte upp sådant som skulle med. Efter en timma drygt var vi klara, något stressade. Vi bestämde vid tiotiden att vi skulle gå och ta en brunch. Jag gick och lämnade min cappucino och på muggen (nr 1!). När jag sedan gick tillbaka hade dem redan stuckit allihopa, så jag fick ringa upp Pelle och fråga vart dem var på väg. Åhlens taket. Inte illa. Iväg dit, ta en kaffe & macka med resten av kollegorna och njuta av vädret en halvtimma, sedan vart vi mer eller mindre fria att göra vad vi ville. Jag stack hem, spelade lite gitarr på framsidan till komponerade ljudet av en slagborr i betong. Klockan 15 i humlegården ska vi tydligen sedan samlas för lite bag-in-box, socialt umgänge samt, tja, sådant man tydligen gör en varm dag som denna då vi fick sluta tidigt. Får se om jag har lust att sticka dit, lite vemodig idag.

Om inte annat, ska jag ut och springa nu. Tjo! Sedan blir det lunch. En riktig, inte bara en macka. Typ.

- Spongen

Inga kommentarer: