måndag, juni 02, 2008

Vad är coolare än en låda med kritor?

Att jag flyttat hemifrån. Denna eufori av frihet. Man hör inget gnäll när man kommer hem, inget "du måste". Jag skapar mina egna måsten. Mina egna måsten med tvättning, matlagning, städning, strykning.... Mycket "ning" i alla måsten har jag märkt. Men men, det är ingen som säger åt en att nu Måste man göra det, utan man gör det när man själv liksom vill. Det är ändå en själv som ska bo i skiten om det blir riktigt illa.


Vidare så har jag en bokhylla och vardagsrumsbord mindre efter helgens bravader, men men... det är sådant som händer antar jag. Mest glad är jag att det inte blev ett märke efter att en full tjej puttat ned mina två små bokhyllor från IKEA som ramlade ned rakt på vardagsrumsbordet som i sin tur gick sönder. Var väl ingen höjdare att sitta utanför sin lägenhet och höra ett stort jävla brak inuti. Det är då man tänker: "Nej, jag vill fan inte gå in och se vad som just hände." Men men, jag fick tjejens telefonnummer så jag får väl slå henne en signal och kräva henne på pengar. På fyllan sa hon i alla fall att hon skulle ersätta en, men man vet ju aldrig :)


Ska spinna vidare med lite fler historier då denna helg har varit en av de sjukaste och roligaste helger jag haft. Jag måste dock konstatera att jag bara älskar mitt nya lägenhetsområde. Kul att få träffa litet fler människor som bor i huset också, så nu behöver man inte leka mussla bland folk pga otrygga svenskar som inte vågar säga "Hej" om man inte känner personen i fråga.


- Spongen

Inga kommentarer: