torsdag, juni 19, 2008

Sverige, vilket jävla skit.

Du gamla du fria min stjärt. Vi är fan inte så fria. Nya FRA-lagen gick genom igår ändå. Som många skrivit i tidningarna så var de senaste dagarnas "tillbakadragelser" och "översyn" av lagen rent skitsnack. De gjorde några estetiska förändringar men som inte ändrade lagen för fem öre. Det jag skriver nu på bloggen och publicerar kan mycket väl läsas av av FRA, Försvarets Jävla Radio Fucking Anstalt. Ta er i baken, era myndighetssvin, och dra dit pepparn växer! Jag är så arg idag så jag vet inte vart jag ska ta vägen.


Sverige förlorade mot ryska björnen. Inte förvånad där, eftersom Sverige har en tendens att förlora "självklara" matcher. Vitryssland, någon? Vilket skämt! Ett hungrigt, springvilligt Ryssland körde totalt över ett passivt, oengagerat Sverige med Lagerbäck i spetsen. Han borde fan bytt in sig själv istället och sprungit och givit order samt slagit motståndarna med sin lilla spelarpärm i huvudet på dem. Lagerbäck måste bort! Har man inte utnyttjat alla byten efter 90 minuters spelad tid och inte gjort vad jag kan se några övergripande förändringar i taktiken så blir det som blir. Sverige hade väl några chanser, men inte för att vi förtjänade dem. Det var klantigt, ryskt spel som vi tog lite halvhjärtat tillvara på. Men nej, imorgon är det midsommarfirande som gäller. Med mitt flak öl skjuter jag på lovord på att gå ned i vikt och börja träna fanatiskt samt sluta helt med alkohol får vänta. Tills efter helgen. Men sedan...


- Spongen

Inga kommentarer: