måndag, juni 16, 2008

En bravad i helgen är alltid en bravad rikare.

Som sagt; helgen vart rätt tung. Inte ätit så mycket som man kanske borde, men men, sådant är livet. Sitter nu här på jobbet och funderar över vad fan vi gjorde egentligen. I fredags blev det after work. Vi skulle gå till något ställe först, men detta något var stängt så jag föreslog Limerick istället. Kort och gott så gick vi dit. Mycket öl och prat senare så damp även Joacim in på Limerick. Efter han blivit uppraggad av min kollega till allas glada tillrop så satte han sig vid vårt bord. Jag hade fått dit honom med lovord om att Dave Stewart spelade, samt att vi drack öl. Väl där så gick vi snabbt utombords och inhalerade ett ohälsosamt antal cigaretter på rad tillsammans med Dave's kommentarer om Joacims smått sagt "oldschool" kavaj. Grandfather jacket. Hairythroat and the hot girl. Tja... insideskämten blev många :)


Det är i alla fall namnet Hairythroat and the Hot Girl kommer bli namnet på det album jag och Jocke någon gång kommer släppa. Nåväl. Mina kollegor drog vid 22 så jag och Jocke stannade kvar. Vid ett drog vi hem till mig för vi skulle jamma litet, men båda var för trötta och sega så det blev inget med det. Efter att Jocke dragit blev jag däremot inbjuden hos grannen, så det slutade som det gjorde med att klockan halv fem somnade jag rätt dyng i sängen...


Lördagen vaknade jag väl runt 14, så hann i princip bara städa lägenheten sen bar det av till Jonas för match. Sverige - Spanien! Som Sverige förlorade. I niottioandra minuten, vilket jag förutspått med nio sekunders skillnad! Grym jag är! Sa till Sandra i åttioende minuten att "Spanien gör mål i nittioandra minuten". Mycket riktigt, 91:51 så bangar dem in 2-1. Huga... Riktigt surt för lilla Sverige :( Efter fotbollen drog jag, Martin och Håkan till Garbo och krökade loss. Träffade Angelina och Jessica där, vilket var väldigt oväntat. Dansade, hade kul och bara flummade runt i allmänhet. Magnus (en granne) och hans polare kom till Garbo. Jag frågade dem när jag, Martin och Håkan gick dit om dem skulle med, men icke. Fast dem kom ändå ^^ Träffade en till granne där Viktor som vi släpade med på efterfest hos Magnus. Satt där och drack öl och snackade skit fram till sju på morgonen. Fucking crazy... vaknade ett på söndagen för jag hade tvättid. Ingen jävla höjdare att tvätta bakis som ett djur....


- Spongen

Inga kommentarer: