tisdag, september 23, 2008

Coffe and smokes, for the coolest of blokes.

Vart en ganska oväntad kväll. Tänkte ta en promenad hem från jobbet så jag knatade till T-Centralen istället för att åka tunnelbana. Min gode vän Jocke hade fått en uppenbarelse om fint väder idag så jag visste att han var på väg till stan. Drar ett SMS strax innan jag går för att se vart han är... inget svar. Vid mäster samuelsgatan ringer jag istället, hade ingen lust att åka direkt hem. "Non Solo Bar & dricker kaffe med Per." Jahapp. Vänd på klacken, gå hela Sveavägen (typ), upp Odengatan och träffa honom där. Pratar litet om allt möjligt, sedan joinar Safar upp. Per drar hem, Non Solo Bar stänger och vi drar oss över till The Doors för att intaga en iskall Hoegaarden, så som den skall drickas. Frostad med citron. Klockan tickar sent och efter mycket diskussioner om kvinnor, mina misstag och uppenbart (inte för stunden) missade flirtar. Jag måste bli bättre på att läsa folk. Samt sluta vara så jävla blyg. Eller vad man nu kallar det. Men men... det har jag sagt i två år. Ingen bättring ser jag i horisontens blåa färdlinje mot nya tider. Kanske kan även jag segla bort?

- Spongen

Inga kommentarer: