torsdag, september 11, 2008

Hon där uppe och de svettiga turkarna.

Glömde även nämna att vid mäster samuelsgatan stod en polisbil och en piket samt ett gäng med invandrare, vilket i min fördomsfulla värld antog var spänniga turkar (ok, jag såg en av dem med bakåtslickat hår, tajta jeans och en fiiiiin midjejacka), i den klassiska "Vad vill du? Du ska dö! Din mama!"-posen och försökte springa genom barrikaden med poliser som höll isär de två grupperna. Ganska kul att det fortfarande finns spänniga lirare som slåss om årets coolaste invandrare (och svensk, för dem som vill vara med i denna gemenskap) och spänna sig så mycket de kan för att verka häftiga inför sina kamrater. Ja jäklar...


Vidare så gick en arg Michaela förbi mig när jag skulle gå till gymet. Sa hej i vanlig ordning, men hon spatserade förbi, svarade inte och svängde med huvudet argt åt båda hållen utan att titta framåt. Så nu får du en känga för att du är en otrevlig jävel och jag hoppas någon tillrättavisar dig och ditt sätt. Sen att du antagligen kanske haft en dålig dag på jobbet och du såg ut som en blöt hund som försökte fly undan regnet OCH lyssnade på musik, det har ju ingen som helst relevans till sammanhanget.


- Spongen

2 kommentarer:

Elak sa...

Oj, det måste ha varit min tvillingsyrra. Jag är aldrig arg. Och definitivt aldrig otrevlig. För övrigt ser jag heller aldrig ut som en blöt hund.

MrSponge sa...

Ok. En arg, blöt hund då. ^^ Kanske inte rent utseendemässigt så, men det påminde om en blöt hund. Och hälsa då din tvillingsyster att hon var otrevlig. Därmed basta.