lördag, september 20, 2008

Hemkommen en tidig fredagkväll...

Ramlade precis in från krogen. Var på after work med ... tadaa! jobbet! Otroligt, men sant. Tony ramlade förbi när vi hade avverkat två krogar, så vi drog i oss lite mer kröka på 1900, sen träffade vi Fanny, Josse och Malin på en jazzklubb inne i gamla stan. Otroligt nog så damp en vilsen Mats ner och joinade oss i gamla stan. Det är som när man öppnar en estrella-påse och bara ser alla godsaker man inte trodde fanns. På vägen hem tappade vi dock Malin, Josse, Alex & Gustav. Fanny trodde jag (i min enfald) skulle följa med och dricka lite vidare hos mig, men icke. Hon skulle tydligen hem. Mycket dålig stil i mina ögon, stackars Mats var förtvivlad. Slutade med att Tony, jag och Mats tog tuben hem, smått besegrade men i förhoppning att det var husfest då Magnus ringt mig tidigare på kvällen och bjudit över mig på husfest. Inte för att vara taskig, men jag tror fan det hade vart grymt att dragit hem på den istället för att ruska runt med ett gäng fyrtiotalister som hoppade alldeles för mycket till musiken på stället. Nåja... Är ganska nöjd med kvällen ändå, trots att Tony blev förbannad på mig och tyckte jag skulle "sluta hunda". Tihi. Vad ska man säga? That's me, just too nice of a guy... It's my curse and it will always be.

- Spongen som är otroligt nöjd med hur rättstavad detta inlägg blev efter en hel del omskrivningar trots sena hemkomsten.

Inga kommentarer: