måndag, september 08, 2008

Sju killar, två par stringtrosor och en fyrhjuling.

Så kan man väl beskriva den smått kaotiska lördagkväll som slutade hemma hos Erik. Sju killar varav två iklädda stringtrosor som dansar till en frenetisk tokbög på YouTube. Kan det bli mer Ekerö? Jag tror fan inte det. Men det ver kul! Nog för att Prins Mikael och Erik båda två har en tendens att låta kläderna falla oavsett kön och representanter från de olika lägren. Bara brudar? Kläderna av. Bara killar? Kläderna av. Jag tror de vet hur man partajar helt enkelt. Men att se dem i minimala stringtrosor de stulit från Eriks flickvän där en kula eller två hänger sladdrandes vid litet för vilda skakningar till musiken... ja, det är väl sådant som är svårt att förklara om man inte ser det med egna ögon. Kvällen slutade i alla fall med att jag och Mats satt utanför dagiset och pratade till halv sex någonting på söndagmorgonen. Kräftorna jag intog hos mina föräldrar var i alla fall goda. Så nu har jag avbockat kräftskiva från årets måsten.


För övrigt saknar jag våra möten på tredje våningen. Det var så länge sedan man satt och småpratade och myste i varandras närvaro. Mer sådant. Får helt enkelt köpa en flaska vin och ta med mig en limpa cigaretter och sedan styra upp något. Fast jag vet inte. Bottenträsket kanske inte kan initiera dessa riter utan man måste bli uppbjuden? Hmm. Hmm.


- Spongen

1 kommentar:

Loftgången sa...

Du är alltid lika välkommen upp hit ;-)
I dag är det ju måndag och då måste man ju ta sig ett, två, tre eller hur många man nu vill glas. Men ciggen får nog stanna där nere, här försöker dom sluta att röka. Äntligen får jag "min" loftgång rökfri ;-)

/C