måndag, september 22, 2008

Kim Petras - Ifrågasatt sexualitet?

När man läser om att världens yngsta transsexuella person (könsopererade, jag har svårt att hålla isär begreppen), Kim Petras, som fick hormonbehandling redan när hon var tolv år för att genomgå ett könsbyte, växt upp, fyllt sexton och blivit signad av ett skivbolag gör mig mörkrädd. Inte det att hon är transsexuell, absolut inte, men för att jag nog måste ifrågasätta min egna sexualitet då hon är en riktigt söt sextonårig tjej. Det får ju mig själv att känna mig homo och ifrågasätta mig själv för jag menar... hon är ju faktiskt snygg O.o Men det är väl kul för henne att hon trivs i sin nya kropp och sitt liv hon har nu, men i alla fall... Jag kan väl trösta mig med att detta inlägg antagligen får mig att framstå som gubbsjuk som sitter och spanar på sexton och sjuttonåringar, men what the hell? Jag står för det ^_^


Äldre syster till vänster, Kim till höger


Äldre systern till vänster, Kim till höger.

Inga kommentarer: