måndag, september 15, 2008

Dust in the wind.

Jaha, då var ännu en helg avklarad. Fredagen bedrevs först med arbete och som jag skrev tidigare med litet after work. Vi stack en kuban på tegnérgatan och drack en del öl & diverse drinkar. Mitt i allt ringer min kära kamrat Macksson som jag lärt känna via internet som tydligen med Ephraim lurat ned två göteborgare som också dem kännes vid via nätet. Eller, en av dem. Nåväl. Så jag avrundar after worken med mina kollegor, glider upp till Limerick och väl där så sitter vi och gnatar intill sena natten, splittras och alla åker hem. Förutom Macksson. Ephraim tog göteborgarna och jag fick Macksson. Mmm... ligga och skeda med honom, inte illa! :-)


Dagen efter skulle jag äta ute hos mina föräldrar samt träffa Love & Emma. Alltså min brors fru och deras barn som var och hälsade på hos mina föräldrar. Han börjar bli så stor min lilla Love. En riktig härmapa då han härmar allt man säger till honom. Han ska vänjas in på dagis vilket går med medelmåtta resultat tydligen. Han skriker och låter och är omedgörlig när stackars mamma eller pappa lämnar honom på dagis, alldeles ensam. Men men, man måste ju lära sig så det är dagisträning som gäller. Måste vara tungt som förälder att vända ryggen till sitt egna ledsna barn dock.. men det är väl bara bita ihop då man vet att efter en minut så har man glömt allt vad mamma eller pappa heter och börjar leka med sina kompisar istället.


Söndags så gjorde jag inte mycket. Degade hemma, drog och träna sedan ut till Ekerö igen för att grilla med föräldrarna eftersom det inte blev av på lördagen. Mmm... Det var grymt gott! "Sommarens" sista grillning antar jag. Nåja... Efter det blev det filmen The Forbidden Kingdom med Jackie Chan och Jet Li. Jag tyckte inte den filmen var sådär kanon, så jag ger den 2 / 5. Jag hade hoppats se en film a la "Crouching Tiger Hidden Dragon" eller "Hero", men inte riktigt. Jag blev aldrig fångad av historien som berättades, slagsmålsscenerna var som väntat, inget speciellt. En ganska average film, därav betyget. Lite skön humor dock som fick mig att skratta till en eller två gånger, men förutom det var den enda upphetsningen i filmen från grymt söta skådespelerskan Yifei Liu


- Spongen

Inga kommentarer: