torsdag, oktober 20, 2005

Fruktmannen.

'Hallå! Fruktmannen!' ropade en kund åt mig idag. Fruktmannen. Det är jag. Hon kallade mig för Fruktmannen. Ett ganska passande namn, då jag är... Fruktmannen. Haha. Nåja, den första meningen där borde nog läsas med Nilecity berättar röst. Vidare så har jag arbetat och slavat. Åt thaisoppa till middag, gott värre. Med ciabata. Pratade lite med Linda innan jag stack hem, hon följde med mig ut på lastkajen när jag skulle ta en cigg. Trevlig tjej, synd att hon har kille ;) Vi diskuterade en del småsaker, som livet och kosmos i allmänhet. Jaha, okej, kanske inte kosmos, men livet. Alltså, en grej jag undrar över. Vad ska jag göra med mitt liv? Jag har fan... ingen aning. Verkligen ingen aning. Jag vill ha en förändring, men ändå gör jag ingenting åt det. Jag vill att någonting ska hända utan att jag behöver ändra på mig själv, men det lär knappast hända. Mitt ekorrehjul kommer aldrig att sluta snurra, känns det som. Jag vill leva i tryggheten av att ha ett arbete, inte sluta arbeta, ta alla mina tjänade pengar och sticka utomlands och försöka hitta ett arbete där. För feg, antar jag. För rädd för att misslyckas? Antagligen. Infected Mushroom med converting vegetarians strömmar ur mina högtalare när jag sitter och ponerar, vilket bara ökar lite till min temporära sinnesförvirring om hur jag vill ha mitt liv. Ibland kan man undra, hur det hela kommer sluta? One day I will know.
- Spongen

Inga kommentarer: